Nikolina Stojaković, Osnovna škola Darda

Zaboravljeni sin, Miro Gavran

Pročitala sam knjigu Zaboravljeni sin. Knjiga je o dvadesetogodišnjem Mislavu s poteškoćama u razvoju. Živio je u domu za djecu s poteškoćama u Zagrebu, ali se prije svog rođendana vraća u svoje rodno selo, Omorinu. Nije odmah prihvaćen od svoga brata Nikole i sestre Dubravke. Njegova majka bila je gruba prema njemu. Tata ga je najbolje prihvatio, on nije htio Mislava poslati u Zagreb, ali je mama inzistirala kako bi ostalo dvoje djece bilo u  „zdravoj„ okolini. Mislavu je bilo teško. Ovaj roman je pisan u obliku bilježaka, sretnih ili tužnih. Roman mi se svidio zato što ima divnu pouku; ljudi s poteškoćama u razvoju imaju pravo na sve kao i „normalni“ ljudi . Nakon dolaska u Omorinu Mislav se zaljubljuje u Dubravkinu prijateljicu Jasenku. Jasenka je gajila osjećaje za Mislava . Kada su priznali jedno drugome svoje osjećaje, mislila sam da priča ima kraj koji svi volimo - sretan kraj. Jasenkini roditelji nisu odobravali njihovu ljubav te ju odlučuju poslati u Osijek. Jasenka i Mislav  se još jednom krišom nalaze, slali su si pisma preko Dubravke. Jasenka je poginula na putu do Osijeka. Mislava je dobio Jasenkinu bilježnicu i zadnju pjesmu koju je napisala, bila je za nju i Mislava. Svi imaju moje preporuke za ovaj roman. Meni se jako svidio, događaji su zanimljivi a najviše me iznenadio rasplet priče. Roman je u meni probudio unutrašnju „ljutnju“ zbog omalovažavanja ljudi s poteškoćama u razvoju. I oni imaju pravo nekoga voljeti, biti zaljubljeni i dobiti uzvraćenu ljubav.

1. izazov - Pročitajte knjigu koja u svom naslovu ima jednu od riječi ili izvedenicu: "sjećanje", "prisjećanje" "pamćenje", "zaborav" ili je njezina tema na bilo koji način vezana uz ove pojmove.

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.