Nikolina Stojaković, Osnovna škola Darda

Debelo srce, Susanna Tamaro

Pročitala sam knjigu „Debelo srce“. Michele je dječak iz Italije, roditelji su mu rastavljeni, ali, nasuprot njemu, mršavi. Michelea majka tjera na dijete, ali bezuspješno. Dječak ima jednog prijatelja koji je hladnjak imena Frig. Hladnjak Micheleu pravi društvo u kasnom prejedanju te mu priča o mašti. Frig okrunjuje dječaka za viteza „Debelo Srce“. Mama odlučuje poslati Michelea u internat za debelu djecu. Nedugo nakon dolaska u internat Michaele bježi i provodi dane u šumi. Susreće tvora Fur-Fura koji ga odvodi do izumitelja Mistera Kakkolena koji priča sa svim kućanskim aparatima u svijetu. Izumitelj je imao sumnje da čudovište s dna mora, Orconte ,krade ljudima san u svijetu jer je tijekom promatranja uvidio nervozu ljudi u svijetu. Želio je da vitez „Debelo Srce“ porazi čudovište. Dječak se pretvorio u šišmiša i tri noći proveo u obližnjem gradu da bi dokazao sumnje. Izumitelj je bio u pravu. Smislili su plan i cijele ga noći razrađivali. Michele je kao šišmiš otišao u Orconteovo kraljevstvo na dnu mora. Poslužen je kao ukusan šišmiš, no dok je bio u Orconteovim ustima zamoli ga da mu ispriča priču. Orconte je morao zaspati – što je Michele učinio. Priča je bila jako dosadna. Michele se, na kraju, vratio kući kao mršavi dječak i svi su ljudi ponovno imali snove. Knjiga je puna avantura i svidjela mi se, ima jako dobru pouku: ne procjenjujte ljude po fizičkom izgledu i nikada se ne trebate sramiti svoje djece jer su oni vaše najveće bogatstvo.

2. izazov: Pročitajte knjigu koja u svom naslovu ima riječ "srce" ili bilo koji drugi oblik te riječi. 

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.