Nikolina Stojaković, Osnovna škola Darda


Sve zbog jednog dječaka, Nick Hornby

Pročitala sam roman 'Sve zbog jednog dječaka'. Marcus je dvanaestogodišnji dječak s rastavljenim roditeljima koji se s mamom seli iz Cambridgea u London. Will je tridesetšestogodišnji poludozreli čovjek koji živi od tatinih prihoda, često mijenja žene, puši i pije. Ubrzo nakon preseljenja, Fiona, Marcusova majka, pokušava učiniti samoubojstvo. Marcusa je to jako potreslo. Fiona se, uz pomoć prijateljice Suzie, učlanjuje u SRZUS (udruga samohranih roditelja) Will se, također, prijavljuje ali laže da ima dvogodišnjeg sina Neda. Fiona šalje Marcusa na izlet sa Suzie i ostalim samohranim roditeljima. Na izletu je bio i Will. Marcusu je bilo dosadno te odlučuje otići hraniti patkice, no, kako je bacao hranu patkicama, jednu je udario, a kasnije i ubio. Nakon te nesreće vraća se kući, sa Suzie i Willom, te susreću Fionu u besvijesnom stanju. Willa to nije posebno zanimalo, ali je ipak odlučio pomoći. Nakon par dana Will ih izvodi u restoran, a Marcus dolazi na ideju da spoji Fionu i Will. No ta ideja brzo otpada. Marcus je svaki dan poslije škole dolazio Willu.Pomagao mu je kako da ga više ne maltretiraju u školi, kupio mu nove tenisice te mu pomogao da zavede Ellie, curu koja se uvijek svađala, nosila crni ruž i bila obožavateljica Kurta Cobaina. Marcus je Willu također pomogao zavesti samohranu majku Rachel koja je imala sina. Roman ima jako puno događaja. Tema mi u početku nije bila zanimljiva, no kada se priča počela razvijati zanimljivosti nije bilo kraja. Roman ima jako puno pouka, ali se izdvaja: Djeca imaju pravo odabrati što žele a roditelji im mogu dati savjet i uputiti ih.

3. izazov: Pročitajte knjigu koja u svom naslovu ima riječ "mladost", "dijete", "dječak", "djevojčica" ili bilo koji drugi oblik tih riječi.

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.