Veronika Zubec, Osnovna škola Nikole Hribara Velika Gorica

Ljeto za pamćenje, Miro Gavran

Knjiga „Ljeto za pamćenje" Mire Gavrana dječji je roman.

Radnja se događa zadnjih tjedana nastavne godine i tijekom ljetnih praznika. Glavni lik, dvanaestogodišnji Ivo, pomaže svojoj obitelji otkriti tko je žena koja je ušla u život njegova djeda. Poslali su ga k djedu na Mali Lošinj kako bi saznao što više. Nakon nekog vremena upoznaje unuku te žene Hanu koju su roditelji poslali iz Australije u Hrvatsku da sazna što više o Ivinu djedu. Na kraju se Hana i Ivo zaljubljuju i započinju ljubavnu vezu. Hanina baka poslala je Ivinu djedu rođendanski poklon – dvije avionske karte za Australiju, za njega i Ivu.

Većina romana usredotočena je na Ivino i Hanino špijuniranje bake i djeda, ali to mi se svidjelo jer se ta radnja dovoljno polako razvijala da bude zanimljiva.

Zato su me iznenadili preokreti do kojih je došlo u zadnjih petnaestak stranica romana: iznenadan odlazak Hane i njezine bake, Hanina i Ivina veza te avionske karte.

Roman „Ljeto za pamćenje" mi se svidio jer volim knjige s obratima. Preporučila bih ga svima koji ne vole knjige s puno stranica, a žele čitati knjige s neočekivanim raspletima.

1. izazov - Pročitajte knjigu koja u svom naslovu ima jednu od riječi ili izvedenicu: "sjećanje", "prisjećanje" "pamćenje", "zaborav" ili je njezina tema na bilo koji način vezana uz ove pojmove.

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.