Chiara Stanić, Osnovna škola Bogumila Tonija Samobor

Gradovi na papiru, John Green

Za šesti čitateljski izazov izabrala sam Gradovi na papiru, koju je napisao John Green. Ovu knjigu izabrala sam zato što ju je napisao poznati pisac čije mi se knjige sviđaju. Glavni likovi su Quentin Jacobson i Margo Roth Spiegelman. Oni imaju 17 godina, idu u istu srednju školu, susjedi su te se poznaju od malena. Jedne noći Margo zamoli Quentina da joj pomogne napraviti devet zadataka. On joj odlučuje pomoći. Njih dvoje provode cijelu tu noć radeći zadatke, Margo ih je osmislila kako bi se osvetila bivšem dečku. Nakon te duge noći Margo nestaje. Quentin je jako tužan i odmah odlučuje potražiti je. Ovo nije Margoin prvi put da je pobjegla od kuće, a svaki put kada pobjegne ostavi trag. Quentin je zaključio da se nalazi u Agloeu (gradu koji postoji samo na karti) jer svi dokazi upućuju na grad od papira. Quentin i njegovi prijatelji će se uputiti na put automobilom do nje koji će trajati 20 sat. Na tom putu su preživjeli automobilsku nesreću. Quentin pronalazi Margo u Agloeu. Tamo se poljube i porazgovaraju. Ova knjiga nema lijep završetak jer Margo ostaje, a Quentin se mora vratiti kući. Ovoj knjizi dala bih četiri zvjezdice od pet. Početak knjige je super, no završetak nije toliko dobar.

6. izazov: Pročitajte knjigu koja u nazivu ima neku od navedenih riječi iz pjesme "Dosada ili tko zna kakav dan" - jezero, ljestve, grad, proljeće ili kiša.


Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.