Nikolina Stojaković, Osnovna škola Darda

Dobro stablo, Shel Silverstein

Pročitala sam knjigu Dobro stablo. Dječak svakog dana odlazi do Dobrog stabla i s njime provodi svoje vrijeme. Dobro stablo dopušta dječaku da se ljulja po njegovim granama, jede njegove slatke plodove i da na kraju zaspi u njegovoj sjeni. Dječak odrasta i Dobro stablo postaje često usamljeno. Jednoga dana ponovo vrati ali nije se htio igrati nego od Dobrog stabla traži novac. Stablo mu daruje svoje plodove te ih dječak odlazi prodati u grad. Nakon nekog vremena dječak opet dođe, ali ovoga puta od stabla traži kuću. Dobro stablo mu daruje svoje grane, a dječak od njih sagradi sebi dom. Kada se opet pojavio, tražio je brod, a stablo mu daruje svoje deblo te dječak od debla sagradi sebi brod. Poslije mnogo ljeta dječak se opet pojavio, ali je sada tražio mirno mjesto za odmor. Dobro stablo ponudi dječaku svoj stari panj, a dječak sjedne i odmori se.

Priča mi se jako svidjela i preporučila bih ju svima. Dobro stablo je iz ljubavi prema dječaku žrtvovalo sebe samo da bi dječak bio sretan. Priča je puna osjećajnosti, prožeta je tugom a prepuna srećom. To je prava priča o nesebičnoj ljubavi.

9. izazov: Pročitajte knjigu čija je tema vezana uz stabla, drveće, šume, raslinje, granje i slične pojmove.

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.