Petra Kiralj, Osnovna škola Sveta Nedelja

Plesni koraci, N. Yoon

Glavna junakinja knjige „Plesni koraci“ Evie Thomas razočarana je u ljubav nakon razvoda roditelja. Jednoga dana pronalazi knjigu čiji je naslov „Plesni koraci“ koja je inspirira da se upiše u plesni studio. U plesnom studiju upoznaje zagonetnog mladića koji se predstavlja kao X. Dolazeći kući, Evie je ugledala sestru i njenog dečka kako se ljube i imala viziju njihove veze od upoznavanja do prekida. Iznenada je shvatila da ima sposobnosti vidjeti ono što je drugima skriveno. Ubrzo shvaća da joj se taj iznenadni dar nimalo ne sviđa i odlučuje izbjegavati mjesta gdje bi mogla ugledati zaljubljene parove.

Na satovima plesa Evie i X se zbližavaju, zaljubljuju te započinju vezu. Na plesnom natjecanju njezin se najveći strah ostvaruje. Doživi viziju u kojoj vidi tragičan završetak X-ova života i završetak njihove veze. Užasnuta time, Evie se odvaja od njega i tuguje.

U jednom trenutku, na tatinom vjenčanju Evie shvaća da mora iskoristiti svaki trenutak koji ima i vratiti se X-u te dati šansu njihovoj ljubavi bez obzira na to koliko će ona trajati.

Romanu me privukla njegova ljubavna tema sa daškom fantazije i junakinjin poseban dan. Posebno su mi se dojmile rečenice „A zatim radim ono što trebaš raditi kada pronađeš ljubav. Držim se za nju.“ U njima nam autorica poručuje da je ljubav najvažnija i da joj uvijek moramo dati priliku, te uživati u malim ali važnim trenucima.

Roman je namijenjen učenicima 8. razreda, srednjoškolcima i mladima.

1. izazov: Pročitajte djelo koje u svojem naslovu ima neku od riječi ili izvedenicu: 🕺 ples, 😄 veselje, 🎉 zabava ili 😂 smijeh.


Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.