Nikolina Stojaković, Osnovna škola Darda

Malena koja dolazi, N. Grafenauer

Pročitala sam knjigu Malena koja dolazi Nike Grafenauera. Priča govori o neobičnome putovanju djevojčice Malene kroz četiri godišnja doba. Djevojčica pronalazi različite likove, sklapa prijateljstva i usvaja pouke o životu. Njezino je putovanje nalik snu. Malena se prvo našla u parku Navijača satova. Satovi su u pijesku tražili prespavane sekunde. One su ljudima potrebne da se probude nakon što im zazvoni budilica. Krenula je dalje i našla se u vrtu punom tulipana. Tamo ju je dočekao Juraj Pan, neobičan mladić s instrumentom nalik fruli. Dječak je Malenu nazvao Primaverom jer je ponovno donijela proljeće u vrt. Zajedno su jahali vilinskog konja koji ih je odveo do nepoznatog trga. Tamo su upoznali dječaka Žan-Žaka i njegovog djedu te su zajedno igrali Čovječe ne ljuti se. Dječak je bio jedan od onih koji su u zaboravljenom svijetu. Malena i Juraj Pan na kraju kreću na put kočijom iz snova. U novoj su pustolovini upoznali profesora psihologije i mnoštvo studenata. Tijekom zime se Juraj Pan otopio i nestao. Malena ostaje sama u Zemlji odsutnih. Djevojčica upoznaje Svakog Sema, koji joj je ispričao o nastanku Zemlje i događanjima u njoj. Otkad je Malena nestala, prošlo je bezbroj godina i više se nitko nije mogao sjetiti kada je ona živjela. Na kraju priče upoznajemo Pureta koji počinje tragati za svojom izgubljenom sestrom-Malenom. Knjiga je zanimljiva i preporučila bih ju.

3. izazov: Pročitajte pročitajte djelo koje u naslovu ima pridjev koji označava dimenziju: malen, velik, sitan, ogroman i sl.

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.