Petra Kiralj, Osnovna škola Sveta Nedelja

Priča o Petrinji, T. Škrljac

„Priča o Petrinji“ (autor: Tomislav Škrljac) kratka je priča o povijesti grada Petrinje. Petrinja se prvi puta spominje prije 800 godina u poveljama ugarsko-hrvatskoga kralja, no mnogi su uvjereni da je i starija. Ime samog grada dolazi od riječi „petrus“, što znači kamen ili stijena. Petrinja je tijekom godina pretrpjela mnoge nevolje, ali kao što i njeno ime govori (stijena) nije se predavala i još čvrsto stoji. U Domovinskom ratu u tom starom gradu vodile su se velike borbe i pretrpio je golemu štetu, razoren je, stanovništvo se iselilo. Posljedice rata su se osjećale još godinama, no uz mnogo truda Petrinja je obnovljena i život se vratio u nju.

Nedavno je Petrinju snašla još jedna tragedija. Jak potres 29. prosinca 2020. godine pogodio je grad i srušio građanima domove te ih natjerao da napuste rodni grad. U potresu su stradale mnoge povijesne zgrade, škole, vrtići. Život je na trenutak stao. Proces obnove grada još uvijek traje, vrijedne ruke Petrinjaca podignut će grad kao i mnogo puta do sada u svojoj burnoj prošlosti.

„Priča o Petrinji“ pisana je srcem autora koji ju je posvetio voljenom gradu dok je 14 ilustratora svojim radovima obogatilo ovu jedinstvenu slikovnicu.

2. izazov: Pročitajte djelo kojemu naslov započinje riječju "priča". 📔🤓


Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.