Nikolina Stojaković, Osnovna škola Dard


Put na mjesec, J. Verne

Pročitala sam knjigu  „Put na mjesec“ Julesa Vernea. Radnja se odvija u Americi nakon završetka Federalnog rata. Predsjednik Gun-Cluba Barbicane želi otputovati na Mjesec. Pratimo tijek izrade topovske kugle. Predsjednik, zajedno sa svojim prijateljima, računa sve potrebne podatke za izradu topovske kugle i služi se zakonima fizike. Ljudi su s oduševljenjem primili vijest o putu na Mjesec te su svi sudjelovali u izgradnji topovske kugle na Floridi. Zvjezdarnica u Cambridgeu promatrala je izradu topovske kugle te pomogla predsjedniku o ostvarenju ideje „puta na Mjesec“. Francuz Michel Ardan, predsjednik Barbicane i kapetan Nicholl bili su putnici koji su, u topovskog kugli, otišli u svemir. Tijekom njihovog boravka u svemiru događaju se razne avanture i putnici imaju priliku vidjeti novi dio svijeta. Nažalost, izračuni nisu bili posve točni pa se topovska kugla vrtjela oko Mjeseca umjesto da je sletjela. Topovska kugla je na kraju pala u ocean, a zahvaljujući J.T. Mastonu putnici su preživjeli. Uslijedilo je veliko oduševljenje ljudi, a putnici su stekli veliku slavu. Knjiga mi se svidjela. Ima dosta pustolovina s  likovima koji su hrabri, neustrašivi i odlučni.

6. izazov: Pročitajte djelo pročitajte djelo koje je temom vezano uz letenje, putovanja avionom, nebo ili svemir općenito.

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.