Petra Kiralj, Osnovna škola Sveta Nedelja

Mondrian iz Lepe Vesi, N. Mihaljević

Ljetni praznici su najljepši dio godine većini osnovnoškolaca pa tako i jedanaestogodišnjem Mislavu. Mislav svoje praznike provodi kod djeda i bake u Hrvatskom zagorju. Svakog ljeta uživa s djedom koji je umirovljeni profesor povijesti i bakom koja još uvijek radi.

Tijekom šetnje selom Mislav nailazi na grupu vršnjaka koji igraju nogomet na obližnjoj livadi. Oni ga pozovu da idući dan s njima zaigra utakmicu. Mislav pristaje, makar nije ljubitelj nogometa, no ubrzo shvaća kako se ugodno osjeća u tom društvu. Vozeći se biciklom ugleda djevojčicu Miju s kojom je ranije igrao nogomet. Ona mu predloži izlet u Lepu Ves.

U tom malom mjestu u blizini Donje Stubice živi baka Vera. Ona nije Mijina prava baka ali ju ona svejedno obožava. Posebna je i zanimljiva osoba, slikarica koja živi u prekrasnoj kućici. Ima mačka Mondriana i posjeduje originalnu sliku koju je naslikao svjetski poznati slikar Piet Mondrian.

Kada Vera ode na put u Pariz, mačak ostaje sam, a kuća postaje meta za lopove. Mislav i Mija otkrivaju da je atelje bake Vere provaljen te da je nestala vrijedna slika. Prihvaćaju se detektivskog posla, istražuju sve tragove i iznenađuju se kad saznaju o čemu se radi te tko je zapravo krivac.

U ovom romanu ističe se lik djevojčice Mije, vatrene nogometašice koja dokazuje da djevojčice mogu raditi isto što i dječaci.

Iz ovog djela s elementima krimića izvire lepršavo i vedro raspoloženje, što ga čini knjigom koja bi lako mogla ući u lektiru za osnovnu školu.

4. izazov: Pročitajte djelo koje pročitajte djelo koje u naslovu ima bilo koji geografski pojam.

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.