Mia Horvat, Osnovna škola Sveta Nedelja

Priča o galebu i o mačku koji ga je naučio letjeti, L. Sepulveda

Za ovaj izazov pročitala sam knjigu Priča o Galebu i Mačku Koji Ga Je Naučio Letjeti čileanskog autora Luisa Sepulvede. Luisov život obilježila su putovanja, filmovi i borba za očuvanje okoliša. Galebica Kangah pala je u naftnu mrlju dok je sa svojim jatom letjela iznad Sjevernoga mora. Uspjela je doći do balkona jednog hamburškoga stana koji je dom crnoga mačka Zorbasa. Prije nego što je galebica snijela jaje i izdahnula Zorbas joj je obećao da će se pobrinuti za njezinog galebića i naučiti ga letjeti. Zorbas potraži pomoć od svojih starih prijatelja, lučkih mačaka. Colonello, Sveznalica i Tajnik su snalažljive i mudre mačke čiji su savjeti dragocjeni. Zorbas je sjedio na jajetu dok se nije izlegao mali galebić, Zorbas ga je hranio i čuvao od mačaka lupeža. Suprotstavio se i štakorima koji se htjeli pojesti maloga galeba. Zorbas i njegovi prijatelji uspjeli su galeba naučiti letjeti te mlada galebica Srećka poleti i napusti Hamburg u potrazi za svojim vlastitim jatom. Ovo je priča o neobičnom prijateljstvu koja nam govori o važnosti empatije prema drugačijima i bespomoćnima kakva je bila mala galebica Srećka. Osim toga, autor progovara i o važnosti očuvanja okoliša jer zagađivanje i zanemarivanja prirode dovode do raznih loših ishoda za sva živa bića.

7. izazov: Pročitajte djelo autora koji nije iz Europe ili Sjeverne Amerike. 🌏🌎🌍

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.