Ana Ordanić, Osnovna škola Ante Starčevića Rešetari

Voda, Vladimir Nazor

Pročitala sam pripovijetku „Voda“ čiji je autor Vladimir Nazor. Radnja pripovijetke odvija se na otoku Braču u Velom Selu, krajem 19. st. Glavni likovi su Vlado i njegov otac Pijero.

Jednog ljeta  u Velom Selu nastala je jako velika suša. Čak tri mjeseca na otoku nije padala kiša. Dječak Vlado i njegov otac imaju dodatan problem - ako zbog suše vinograd ne bude dao dovoljan urod, neće biti dovoljno novca od prodaje i Vlado si neće moći priuštiti školovanje. Dok su ostali stanovnici otoka brzo gubili razum od žeđi, jedini je Vladin otac nastojao ostati cijelo vrijeme smiren. Na kraju pripovijetke na Velo Selo je pala jako, jako velika kiša s tučom. Uništila je sav urod, ali bez obzira na sve Vlado je ipak otišao na školovanje.

Ovu pripovijetku preporučila bih svima koji ne žive na otoku jer iz pripovijetke možemo zaključiti da život na otoku nije tako lagodan pogotovo u vrijeme suše. Smatram da bi vodu trebalo racionalnije koristiti jer iz godinu u godinu svjedoci smo kako suša i nedostatak oborina pogađaju mnoge prostore Zemlje.

1. izazov: Pročitajte djelo koje uključuje motiv plivanja 🏊‍♂️ ili borbe s vodom 🌊, u kojemu se radnja odvija uz rijeku 🛶, na vodi ili u blizini vode, ili djelo o morskoj avanturi 🚤, biografiju ili knjigu o slavnim plivačima 🏅.

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.