Ana Ordanić, Osnovna škola Ante Starčevića Rešetari

Svaki dan rođendan, David Baddiel

Pročitala sam knjigu “Svaki dan rođendan” autora Davida Baddiela. Dječak Sam veseli se svome jedanaestom rođendanu. Dok je večer nakon proslave promatrao zvijezde kroz svoj novi teleskop, ugledao je zvijezdu padalicu i zaželio da ima rođendan svaki dan. Želja mu se ostvarila te su ga roditelji i prijatelji svakodnevno obasipali pažnjom i poklonima. Kako su dani prolazili Sam je zahtijevao skuplje poklone i sve veće torte. Svakodnevne proslave prouzrokovale su sve veće troškove, pa je roditeljima ponestalo novca. Sam je bio toliko zaokupljen proslavama da se nije stizao ni zabaviti s poklonima. Od sve te silne pažnje i izobilja postao je mrzovoljan, više mu se nije moglo ni udovoljiti. U trenutku kada sazna da se njegov djed koji boluje od demencije izgubio, Sam želi da mu se poništi želja. U tome mu pomaže njegova mlađa sestra Ruby. Dok su tražili na otoku zvijezdu padalicu da poništi želju, također su pronašli njihovog djeda. Nakon godinu dana svakodnevnog slavljenja rođendana, Sam za svoj dvanaesti rođendan nije ništa poželio za poklon. Shvatio je koliko su slavlja i pokloni u izobilju nebitni, a ljubav i pažnja bitna.

Pouka ove knjige je da se ljubav ne mjeri količinom poklona ni pretjeranom pažnjom, već se pažnja i ljubav pokazuju bližnjima cijele godine.     

5. izazov:  Pročitajte djelo koje u naslovu sadrži pojmove vezane uz hranu, slavlje ili svečanost. 🍰🎊🍽️🎉

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.