Antonela Gegić, Tehnička škola Virovitica

Starac i more, Ernest Hemingway

Knjiga Starac i more Ernesta Hemingwaya govori o borbi, osamljenosti i upornosti. Radnja se odvija na otvorenom moru gdje pratimo starčeve misli i unutarnju borbu. Hemingway detaljno opisuje more, ribu i starčevu borbu dajući priči posebnu dubinu. More nije samo pozadina, već djeluje kao živi lik. Glavna tema priče povezana je sa starčevim sjećanjem na dječaka koji mu je pravio društvo dok su zajedno pecali. Njihov odnos pun topline i razumijevanja daje mu snagu da izdrži. Starac često osjeća usamljenost i zamišlja kako bi bilo da je dječak s njim dok se na pučini bori s ogromnom ribom. Iako preispituje svoje misli, njegova snaga i upornost pokazuju ga kao hrabrog i dostojanstvenog čovjeka.

Središnji dio priče prikazuje njegovu borbu s golemom ribom koja simbolizira njegovu želju za uspjehom i suočavanje s vlastitim granicama. Riba nije samo ulov, već izazov koji testira njegovu izdržljivost. Hemingway dirljivo prikazuje čovjekovu povezanost s prirodom i težinu odluke da joj se oduzme ono što je njeno. Trenutak tuge zbog tog ulova pokazuje i duboko poštovanje prema prirodi i životu što je i jedna od snažnih poruka ove priče.

Poruka knjige je jasna: trud, upornost i promišljanje prije donošenja odluka temelj su svakog uspjeha. Hemingway kroz priču o starcu poručuje da, kada se za nešto istinski trudimo i ulažemo sve što imamo, ne bismo trebali žaliti za ishodom ma kakav god bio. Ova knjiga nije samo priča o borbi starca i ribe, već i duboko promišljanje o životu, snazi volje i neprestanoj ljudskoj povezanosti s prirodom. 

1. izazov: Pročitajte djelo koje uključuje motiv plivanja 🏊‍♂️ ili borbe s vodom 🌊, u kojemu se radnja odvija uz rijeku 🛶, na vodi ili u blizini vode, ili djelo o morskoj avanturi 🚤, biografiju ili knjigu o slavnim plivačima 🏅.

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.