Ana Ordanić, Osnovna škola Ante Starčevića Rešetari

Vezanje tenisica s jednom nepoznanicom, Julijana Matanović

Pročitala sam roman “ Vezanje tenisica s jednom nepoznanicom” spisateljice Julijane Matanović. Trinaestogodišnjem dječaku Leonu nešto lošije ide hrvatski jezik od ostalih predmeta. Njegov otac je profesor fizike i matematike, a majka radijska spikerica koja ima velika očekivanja od njega te se ne može pomiriti s činjenicom da njezin sin ima četvorku iz hrvatskog jezika. Stoga je odlučila da ga za vrijeme ljetnih praznika pošalje u ljetnu školu kreativnog pisanja i govorništva na otok Prvić. Leon pokušava da izbjegne odlazak pa glumi da je bolestan. Kada je pomislio da mu je prevara uspjela, majka ga je drugi dan odvezla na otok te se pridružio ostaloj skupini djece koja su stigla dan ranije. Budući da je majka jako privržena sinu, brine je kako će se snaći bez nje, posebno kako će vezati tenisice jer to još nije naučio. Kreativno pisanje vodila je spisateljica Sanja Pilić. Vodila ih je na otok Tijat kako bi dobili inspiraciju za pisanje. Tamo Leon pronalazi kamen na kojem je pisalo Faustus V. MOLVIII. Skrio ga je u ruksak kako bi ga pokazao ocu. Na tu temu napisao je priču za natjecanje na kojem je i pobijedio. Leon i njegov otac predali su kamen profesorici i don Boži. Bili su sretni jer to otkriće će proslaviti ljetnu školu.

Ovaj roman namijenjen je mladima. Ja ga preporučujem i odraslima jer će se sigurno pronaći u njemu i možda ponekad lakše shvatiti djecu.

7. izazov:  Pročitajte djelo koje u naslovu sadrži glagol(e) ili glagolske imenice. 📖📚📓

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.