Ana Ordanić, Osnovna škola Ante Starčevića Rešetari

Profesorica iz snova, Miro Gavran

Pročitala sam roman u obliku dnevnika „Profesorica iz snova“ Mire Gavrana. Govori o nesretnom četrnaestogodišnjaku koji se zbog svojih svakodnevnih briga odlučio za pisanje dnevnika. Ivo je živio u Novoj Gradiški, ali se nedavno doselio u Zagreb. Njega je patila tužna istina, što jedini u svome razredu nema djevojku. U njegovu školu dolazi nova nastavnica geografije, Stela. Ivo se mora pomiriti sa užasnom istinom da se zaljubio u svoju vlastitu nastavnicu koja je 9 godina starija od njega. Jednog dana prisluškujući Stelin i knjižničarkin razgovor, saznaje da nije u vezi. Potom se pod lažnim imenom odlučio za dopisivanje sa Stelom. Nakon nekog vremena dopisivanje mu je postalo dosadno i naporno te je shvatio da ona nije pravi izbor za njega. Između ljubavnih problema brigu mu zadaju i roditelji koji su često u međusobnim svađama. Jedino ga je razumjela njegova prijateljica Eva koja je uvijek bila tu za njega. Evi su roditelji također zadavali brige i probleme sa svojim bračnim svađama. Nakon bezbroj njenih pokušaja da ih pomiri, razočarana što je Ivo zaljubljen u stariju djevojku, a ne u nju. Eva odluči otići u svijet kako bi se dokazala kao uspješna i sposobna žena. Kada su njezini roditelji shvatili da je nema, pomoć su potražili od Ive. On joj je poslao poruku i izjavio ljubav. Ona se vratila i njih dvoje su započeli vezu, a njezini roditelji su se pomirili. Naposljetku, profesorica Stela i profesor Zvonko postali su ljubavni par. Nakon svega, Ivo je postao zreliji i odgovorniji.   

9. izazov: Pročitajte djelo koje je temom ili naslovom vezano uz spavanje, snove, sanjarenje, snivanje... 📖📚📓

Primjedbe

Mrežin čitateljski izazov

Mrežin čitateljski izazov je novi projekt Hrvatske mreže školskih knjižničara koji se prvi puta provodi u školskoj godini 2022./2023., a koji za cilj ima poticanje čitanja nelektirnih djela te stvaranje osobnog, kritičkog stava, razumijevanje i poznavanje pročitanog djela, razvijanje navike čitanja kao važne komponente u procesu učenja i natjecateljskog duha te stvaranje aktivnih čitatelja i korisnika knjižnica. Jedan književno-čitateljski izazov će biti objavljen jednom mjesečno na Facebook stranici projekta, a bit će tematski vezan uz stihove hrvatskih pjesnika. Učenici samostalno odabiru knjigu tematski vezanu uz stihove i čitaju je jedan mjesec nakon čega pišu kraći osvrt na pročitano i osvajaju digitalnu značku za taj izazov. U školskoj se godini čita deset djela i nakon pročitanih djela i napisanih preporuka ili osvrta, učenici za trud dobivaju priznanje za ostvaren uspjeh. Sve će etape projekta biti popraćene objavama na Facebook stranici projekta.